faceboook

8 Trucuri Alimentare Prin Care Revii La Silueta Perfectă După Sărbători

În perioada sărbătorilor e haos în alimentația oricui. E imposibil să reziști tentației de a mânca sărmăluțe, cârnăciori de casă și alte minunății de la care te abții cu succes în timpul anului.

Silueta perfectă e uitată cu desăvârșire pentru că mâncarea de sărbători ne ia cu totul mințile. Și chiar dacă pare o nimica toată (sunt doar câteva zile), kilogramele în plus acumulate în timpul sărbătorilor de iarnă ne părăsesc tare greu.

Așa cum te-am obișnuit, venim din nou cu soluții la problemele tale alimentare. Fit Food Way este maestrul tău în ceea ce privește nutriția.

Astfel, în continuare vei afla cele mai utile techini legate de mâncare pentru a-ți păstra silueta de invidiat. Dacă vrei să își facă efectul ca la carte, va trebui să le transformi în adevărate reguli, pe care să le respecți cu strictețe atât înainte, cât și după sărbători.

Sunt sugestii simple, necostisitoare și care nu îți pun sănătatea în pericol. Ce altceva să mai vrei? Trebuie puse în aplicare pe dată!

Oricum, îți recomand să nu exagerezi cu aranjarea mesei de sărbători sau, măcar, să nu dai iama în toate felurile de mâncare. Avem o singură gură și un stomac... nu mai mult.

 

8 trucuri alimentare prin care revii la silueta perfectă după sărbători

1. Redu fiecare porție cu o treime

În cazul în care mănânci acasă de obicei, nu-ți mai umple farfuria cu vârf. Dacă se poate, n-o umple deloc. Pune-ți în ea suficient cât să nu te ridici flămând de la masă, dar nu îndeajuns cât să ai nevoie de urgență de un pui de somn după ce ai mâncat.

La restaurant sau cu mâncarea comandată (de la Fit Food Way, evident) e mai ușor, pur și simplu delimitează o treime din porție și impune-ți să nu te atingi de partea respectivă. Reduci în acest mod aproximativ 500 de calorii, a căror diferență se va vedea de îndată pe cântar.

Știu că mâncarea e delicioasă și tentația imensă, însă o siluetă naturală frumoasă cere sacrificii.

 

2. Mănâncă 5 mese pe zi

Secretul succesului nu e doar să mănânci puțin, cum tocmai ai citit mai sus, ci și des. Deci, după cum bine poți observa, scopul nu e să te înfometezi.

E important în schimb să mănânci inteligent, în așa manieră încât să îi dai organismului timp să digere alimentele.

Dacă ai luat un program de la noi ce nu se adresează slăbitului pe toată ziua, poți să împarți porțile în două. Bineînțeles că nu mă refer acum la micul dejun, numai la prânz și cină. Ai apoi exact cele 5 mese de care îți spuneam în subtitlu.

 

3. Ia pauză începând cu ora 18

Atunci când îți dorești cu ardoare silueta perfectă, trebuie să te ocupi temeinic de controlul apetitului după ora 6 seara. Practic nu e mare filozofie și tot ce trebuie să faci e să spui STOP.

Aceea e ora magică pentru Cenușăreasa din tine și riști să ajungi la proporțiile unui dovleac în cazul în care nu te înfrânezi de la mâncare.

Nu cred că vrei așa ceva, motiv pentru care mai bine lași stomacul să digere mâncarea din timp și să nu se depună cât dormi exact în locurile care te dezavantajează. E un dublu câștig, fiindcă vei avea un somn liniștit dacă mănânci mai devreme.

 

4. Ține o dietă

Având în vedere că probabil tocmai ai căutat aperitive de sărbători și ocazii speciale foarte ușor de realizat, e groaznic să dai acum de mine și de ideea mea cu dieta.

Îmi pare rău că îți spulber speranțele, dar îmi mențin opinia: dieta înainte și după sărbători este extraordinar de eficientă. Nici nu te gândi la ceva complicat, aruncă numai un ochi asupra programelor noastre ce unesc sănătatea cu gustul delicios.

Poate că nu ți-am pregătit un meniu vegetarian de sărbători, însă avem unul de acesta și cu pește pentru toate celelalte zile. Dă un click aici pentru a ajunge la el. Merită să îl încerci și numai ca să apreciezi mai mult carnea din care te înfrupți de sărbătorile românești tradiționale.

Sper că nu te-ai întristat, fiindcă n-ai de ce. Meniurile noastre sunt atât de bune, încât te vor face să uiți că e vorba de un regim alimentar. Iar dacă nici asta nu te motivează, bucură-te că scapi cel puțin fără dietă de sărbători.

 

5. Consumă mai multe proteine

O altă variantă este să îți formezi mesele în principal în jurul proteinelor. Carbohidrații știm deja că îngrasă, dar și cu proteinele contează cum lucrezi. De aceea, fii cu mare băgare de seamă dacă îți concentrezi atenția asupra acestui punct al listei.

Trebuie să consumi doar cu o mică parte mai multe proteine, căci, în caz contrar, îi poți face mai mult rău decât bine siluetei tale. Culmea e că nici nu fac referire la ceva anume. Toate tipurile de siluetă sunt afectate de aceste schimbări.

 

6. Înlocuiește dulciurile cu fructe

Ți-e poftă de o prăjitură cu fructe? De ce să mănânci ceva procesat, când poți mânca direct fructele în cauză, proaspete și hrănitoare? E sezonul portocalelor, de exemplu, profită de el!

Dacă te uiți la un film alături de cei dragi, nu zice nimeni să nu iei o mică gustare, dar nu trebuie neapărat ca aceasta să consiste din ceva cu mult zahăr sau sare. Strugurii uscați (stafidele) țin cu brio locul oricăror chipsuri.

În rest, dă ori de câte ori ai ocazia dulciurile la schimb pentru fructe. Nu vei fi recunoscător doar vis-a-vis de slăbit, ci vei sesiza că și energia îți va fi la un nivel mult mai ridicat decât în mod normal.

 

7. Optează pentru o cură de detoxifiere cu smoothie-uri

Cam de două ori pe an este indicat să te oprești pur și simplu de la a mânca ceva. Ajung 2 sau 3 zile de fiecare dată pentru acest proces, însă o cură de detoxifiere este esențială nu numai pentru pierderea kilogramelor în plus, dar și pentru sănătate.

Cum nu suntem obișnuiți cu o asemenea experiență, e greu să ne abținem total de la mâncare și corpul continuă să aibă nevoie de nutrienți, există o opțiune ceva mai light: smoothie-urile.

Înlocuiești timp de câteva zile mesele principale ale zilei cu sucuri naturale din fructe și legume, iar pe urmă te vei simți total revitalizat. E un preț mic, luând în calcul rezultatele. Și, hai să fim serioși, cui nu-i place gustul combinației sănătoase dintr-un smoothie?

Dacă te temi să sari direct în mijlocul acțiunii, primul pas spre o detoxifiere ar putea fi să adaugi și câteva rețete de salate pentru sărbători. Ce zici, accepți provocarea?

 

8. Bea multă apă

De multe ori tindem să confundăm senzația de foame cu cea de sete. Se întâmplă la fel și cu sațietatea. Ai impresia că mai încape ceva mâncare, când, de fapt, tot ce vrea organismul de la tine este să completezi spațiul rămas cu o hidratare corespunzătoare.

Nu te sfii să consumi apă din plin, pentru că ea îți ajută fiecare celulă din corp să se comporte optim. Mergând apoi pe firul cauză-efect, e clar că apa contribuie la buna funcționare a metabolismului și, prin urmare, la arderea grăsimilor.

Apa este izvor de sănătate, ceea ce înseamnă că trebuie să o incluzi până și alături de rețetele de sărbători.

 

Asta e cam tot pentru azi. Îți mai fac doar o urare neobișnuită, de care sigur te vei bucura: să ai un Crăciun de poveste alături de cei dragi, un An Nou plin de surprize plăcute și... să nu se depună pe tine niciun gram din mâncarea de sărbători!

 

16/12/2019