faceboook
10% Reducere la abonament 5 zile
20% Reducere la abonament 20 de zile
Acasa Blog Ce să nu mănânci vara – pentru energie și echilibrul sănătății tale

Vara e cel mai greu să ținem cont de cât și ce mâncăm, dar mai ales de ce să nu mâncăm. Avem ușor impresia că merităm o pauză de la tot și că, dacă ne vom satisface poftele ”nevinovate” în materie de mâncare, ne vom răsfăța după un an de muncă.

Din păcate, această ”capcană” nu doar că ne va strica silueta sau acel summer body la care am lucrat tot anul, ci ne va duce ușor spre alte probleme de sănătate.

Ai grijă la cantități și la starea ta de sănătate

Nu trebuie să ne exilăm toate poftele, mai mult să avem grijă când, cât și cum mâncăm unele preparate sau gustări.
Pentru că noi credem cu tărie în ideea de a combina utilul cu plăcutul, îți vom da o serie de alimente la care ar trebui să ai grijă în alimentația ta, dar și alimente pe care să le consumi fără frică vara. Toate sunt alimente de bază în casă, cuprinzând de altfel și sfaturi pentru o alimentație sănătoasă.

Ar trebui să ai în vedere faptul că nu există „mâncare de slăbit”. Totul ține de echilibrul pe care îl ai în deciziile alimentare și în crearea unui stil de viață sănătos, în funcție de activitatea ta fizică și de nevoile pe care corpul tău le are. Ce-i drept, e nevoie să te informezi constant ce e recomandat să nu mănânci sau să reduci cantitatea.

Ce să nu mănânci vara în cantități mari

  1. Chips-uri și covrigi

Pe lângă faptul că pentru o nutriție sănătoasă ar trebui să te gândești de două ori înainte de a mânca o anumită cantitate de ”ronțăieli”, acestea se încadrează și la categoria ce să nu mănânci vara. Percepându-le poate chiar ca plăceri nevinovate, chips-urile și covrigii conțin o mulțime de grăsimi și au un număr foarte mare de calorii.

Un covrig poate fi echivalentul a 5 felii de pâine, iar chips-urile conțin o cantitate mare de sare. Toate acestea aduc neplăceri și multă lipsă de energie, iar sarea determină și retenția de apă, pe care nimeni nu și-o dorește în anotimpul cald.

 

  1. Sucuri carbogazoase fără zahăr

Aici sigur ai văzut multe controverse la mărcile consacrate – fără zahăr și cu ”0 calorii”. Ei bine, vrei să scapi de ceva și îți faci de două ori mai mult rău.

Sucurile fără zahăr au adăugată o cantitate foarte mare de îndulcitori, care, în urma studiilor de dincolo de granițe, s-a demonstrat că duc la obezitate și îți afectează oasele, prin absorbția de calciu pe care o provoacă. Alege să îți storci tu o portocală sau să îți prepari sucuri naturale, ori optează pentru variantele din comerț într-o cantitate mai mică.

 

  1. Înghețata fără zahăr

Înghețata e de departe alimentul favorit pe timpul verii. Fie că ai mare grijă la ce să mănânci și ce să nu mănânci ca să slăbești sau vrei efectiv să te menții, înghețata parcă te duce cu gândul la bucuria copilăriei. Asemănător cu sucurile carbogazoase fără zahăr, poți să cazi ușor în capcana ideii de 0 calorii, însă acest tip de înghețată are în componență derivați de alcool care te pot balona și îți pot produce crampe.

Așa că, fă-ți poftele într-un mod mai sănătos și alege o porție mai mică de înghețată normală de care să te bucuri ca într-un moment de inocență.

 

  1. Cerealele

Deși sunt foarte bune la micul dejun cu un bol plin cu lapte, această alegere nu e chiar cea mai potrivită pe timpul verii. Cerealele sunt o sursă puternică de carbohidrați complecși, care se digeră greu și îți vor îngreuna puțin începutul zilei.

Îți recomandăm în schimb să consumi fructe dimineața sau un smoothie preparat după bunul plac. Vei alege astfel o nutriție sănătoasă, care te va umple de energie garantat!

 

  1. Fast food

Mâncarea de tip junk food e un viciu pentru multă lume. E foarte bună la gust, se servește rapid și te simți puțin mai răsfățat. Totuși, pe cât posibil, evită mesele în oraș de acest tip.

Corpul tău le digeră extrem de greu și îți vor îngreuna activitatea, mai ales din cauza caniculei de afară. Alege să îți comanzi la terasă o salată, o supă cremă, o porție de cartofi natur cu un piept de pui sau orice crezi ca îți va face mai mult bine. Altfel zis, alege mâncare de dietă și când ieși în oraș.

 

  1. Carne

Asemănător cu punctul anterior, carnea grasă se digeră greu, iar corpul tău va avea de suferit ”muncind” din greu la atât de multe grade în termometru.

Încearcă să alegi carnea ușoară sau gătită mai sănătos, o mâncare de vară. Îți sugerăm peștele, pieptul de pui sau alte asemenea. Îți vei face o favoare extraordinară!

 

  1. Lactate

Deși ne vine tuturor greu să credem, lactatele sunt o capcană pe timpul verii. Ele amplifică procesul de încălzire al corpului, de care cu siguranță nu avem nevoie acum.

Încearcă alternative mai ”safe”, cum ar fi iaurturile de soia sau laptele vegan (cel de migdale, cocos sau caju).

 

Iată câteva exemple de alimente sănătoase pe care le poți include fără frică într-o dietă sănătoasă: pepene roșu, zucchini, gazpacho, porumb, vinete (fără maioneză sau cu maioneză dietetică) și pește.

Nu ignora ceea ce îți cere corpul, doar găsește soluții mai sănătoase și bucură-te de fiecare plăcere nevinovată. Meriți din plin!

Așadar, alege o alimentație bogată în vitamine și mâncăruri ușor de digerat, ca să fii plin de viață și să petreci o vară de neuitat!

Dacă vrei puțin ajutor pentru a scăpa de stresul referitor la mâncare, alege programele Fit Food Way, care se asigură că ai toți nutrienții și vitaminele necesare unui corp de vară energic și gata să își creeze amintiri de neuitat! Schimbarea începe de la tine, ce mai aștepți?

18/08/2021