faceboook
10% Reducere la abonament 5 zile
20% Reducere la abonament 20 de zile
Acasa Blog 9 trucuri cu ajutorul cărora vei ajunge să iubești mâncarea sănătoasă

Teoria o știm cu toții: trebuie să alegem întotdeauna mâncarea sănătoasă. Astfel vom trăi o viață lungă și frumoasă. Asta ne dorim, până la urmă.

Din nefericire însă, rețetele de mâncare sănătoasă nu arată mereu la fel de apetisante precum cele nesănătoase. Să comparăm, de exemplu, o salată cu o porție de cartofi prăjiți crocanți... sau un măr cu o prăjitură colorată și plină ochi de zahăr. Ca să nu mai vorbim de un suc acidulat, din care ies aburii de rece ce e, și un smoothie verde.

Când ai asemenea alternative în față, e cam greu să iei decizia corectă. Și nu pentru că nu ai fi perfect conștient de care e aceea, ci pentru că ochii și creierul nu sunt pentru moment tocmai pe aceeași lungime de undă.

Înțelegem prin ce treci, deoarece nu este om care să nu fie tentat măcar ocazional să păcălească regimul alimentar sănătos. De aceea, te învățăm cum să faci pentru a evita situațiile de genul.

Mai jos găsești câteva secrete ce te vor ajuta să te (re)îndrăgostești de mâncarea sănătoasă.

Ne pare rău dacă te așteptai la tehnici prin care să mănânci orice poftește sufletul tău, indiferent de cantitate, și să nu aibă organismul de suferit. Pentru așa ceva e nevoie de un adevărat miracol...

                                                        

9 trucuri cu ajutorul cărora vei ajunge să iubești mâncarea sănătoasă

1. Nu mânca dulciuri dimineața

Se spune că, în stilul în care îți începi ziua, se va și desfășura. Evident că regula se aplică și în ceea ce privește micul dejun.

Deci, dacă te lași pradă unei tentații dulci (sau orice altceva nu intră în categoria de mâncare sănătoasă), decizia se va răsfrânge inevitabil și asupra următoarelor mese.

Astfel, creierul tău va continua să te îndrume spre același tip de meniu sau măcar spre un desert... sățios. Având în vedere că ai făcut-o deja o dată pe ziua respectivă, ce rău poate fi în a merge pe același făgaș? Asta e scuza obișnuită.

Tu, în schimb, amintește-ți că mâncarea sănătoasă dimineața dă tonul unei zile extrem de productive!

 

2. Ține mereu la îndemână un fruct proaspăt

Ochii care nu se văd se uită, dar și reciproca e la fel de valabilă. Cu cât ai mai multă vreme prin preajmă o gustare bună pentru corp și minte, cu atât va începe să te atragă mai tare.

Important este, de asemenea, să ții departe alimentele tip fast food. Degeaba apropii mâncarea sănătoasă, ca idee, dacă în zonă ai și o shaorma.

Golește-ți atât frigiderul, cât și zona de lucru de pericolele culinare și delectează-ți vederea cu fructe și legume proaspete. Mai devreme sau mai târziu îți va veni natural să le consumi și nici nu te vei mai gândi la alternative.

 

3. Combină proteine, grăsimi și carbohidrați complecși la fiecare masă

O masă îmbelșugată nu trebuie să fie neapărat plină ochi de delicatese, ci ajunge să aibă câte puțin din toate.

Combinând diverse tipuri de alimente nu vei obține doar întregul complex de vitamine și minerale esențiale, ba chiar și gusturi diferite.

Papilele tale gustative vor fi în extaz și nici nu vor mai concepe să deguste altceva decât ceea ce le oferi. Plus că organismul va beneficia de absolut tot ce are nevoie și nu va mai cere suplimente.

 

4. Aranjează mâncarea frumos în farfurie

Să recunoaștem, o mâncare așezată cu bun gust în farfurie e mult mai atractivă față de una trântită pur și simplu acolo. Pofta rareori vine mâncând.

Este adevărat că acorzi în acest mod ceva mai mult timp pregătirii meselor, dar și rezultatele sunt pe măsură. Întregul conținut al farfuriei va fi de-a dreptul devorat.

Tehnica merge perfect la adulți, ca să nu mai spunem de mâncarea sănătoasă pentru copii. Micuții vor aștepta cu încântare ora mesei și vor lăsa nazurile la o parte.

 

5. Mănâncă puțin și des

Acesta este un sfat clasic și foarte eficient când ne referim la rețetele de mâncare sănătoasă pentru slăbit. Cu siguranță l-ai auzit de nenumărate ori și chiar citit în alte articole de pe blogul nostru.

Ei bine, de data asta ne concentrăm asupra faptului că mâncatul puțin și des asigură energie pentru o perioadă mai lungă de timp. Când simți că îți pierzi avântul și te moleșești, mănânci din nou și o iei de la capăt.

Evident, asta înseamnă că silueta ta ar avea grav de suferit dacă nu ar fi vorba de o cantitate redusă de mâncare. Iar pe măsură ce ziua se sfârșește, porțiile se reduc.

Mâncarea sănătoasă e indicată seara, însă nu la ore foarte târzii. Digestia are rolul ei și contribuie la calitatea somnului.

 

6. Optează pentru mâncare neprocesată/negătită cel puțin o dată pe zi

N-ai cum să nu faci o pasiune pentru culorile vii ale fructelor și legumelor proaspete. Până și mirosul lor te îmbie și revitalizează.

Nici măcar nu e nevoie să incluzi alimente de origine animală. De fapt, e chiar indicat să nu le ai non-stop în meniu.

Mâncarea sănătoasă de post, negătită în vreun fel, e rapidă și poate fi tare gustoasă. O salată aromată te face să te simți minunat.

 

7. Fii prezent atunci când iei masa

Lasă telefonul, mail-urile sau orice altceva te distrage. Concentrează-ți întreaga atenție asupra a ceea ce ai în față: mâncarea.

Simte savoarea din farfurie și bucură-te de textura alimentelor. Este un mod propice de a te relaxa și a acumula tot ce are meniul de oferit. În asta constă, până la urmă, o dietă echilibrată.

Ai fi uimit să afli că mâncarea sănătoasă are darul de a-ți face pentru o scurtă vreme curat în gânduri și a-ți pune ideile în ordine.

 

8. Încearcă rețete noi

Normal că te saturi să mănânci același lucru la nesfârșit. Îți spui în zadar că e spre binele tău, fiindcă nu așa funcționează lucrurile. Cheia stă în diversitate.

Nu te limita la ce cunoști și nu te sfii să încerci preparate noi. Există o mulțime de mâncăruri sănătoase de care habar nu ai și ar fi mare păcat să nu le descoperi.

După cum știi, mâncarea e mai sănătoasă la cuptor decât prăjită pe aragaz. Totuși, ești conștient de multitudinea de posibilități de rețete?

De exemplu, meniurile noastre se schimbă zi de zi. Aruncă o privire asupra lor și te vei convinge că creativitatea poate fi găsită în bucătărie.

 

9. Nu scoate brusc alimentele nesănătoase din dietă

Ești nerăbdător din fire? Din păcate, această trăsătură nu face casă bună cu adoptarea unui stil de viață sănătos și asumat în totalitate.

De obicei, alegerile pripite de acest gen nu trec testul timpului și nu acesta este scopul. Ia-o încet și sigur pe drumul corect. Fă întâi schimbări mici în alimentație și, când devin normalitate, treci la pasul următor.

Vei vedea că mâncarea sănătoasă e incredibil de gustoasă! Dă-i șansa să te "curteze" înainte de a te cuceri pe deplin.

 

Iar acum, că am ajuns la finalul articolului, îți dăm poate cel mai prețios pont: poți comanda direct de aici, cu doar o serie de click-uri, mâncare sănătoasă cu livrare la tine acasă sau oriunde îți dorești. Meniurile noastre cu mâncare îndeplinesc cele 3 criterii de foc: sunt sănătoase, delicioase și arată extraordinar!

05/03/2021