faceboook
10% Reducere la abonament 5 zile
20% Reducere la abonament 20 de zile
Acasa Blog Află cum să-ți ții colesterolul sub control

Colesterolul crescut sau mărit este una dintre problemele obișnuite ale omului sedentar din secolul XXI. Stăm mult timp pe scaun, nu depunem efort și mâncăm adesea tot felul de alimente nepotrivite. Iar bineînțeles că consecințele nu întârzie foarte mult să apară.

Trebuie să stabilim mai întâi că acesta este necesar bunei funcționări a organismului, pentru că ajută la producerea anumitor hormoni și inclusiv la digestie. Atâta timp cât sunt atinse valorile normale ale colesterolului, totul este în regulă. Depășirea limitelor aduce neajunsuri.

Acestea ar fi aproximativ 200 mg/dl de sânge, din care minim 40mg/dl colesterol bun (HDL) și în jur de 100 mg/dl colesterol rău (LDL). Ca să înțelegi mai bine, există de fapt un singur tip de colesterol, însă el este împărțit în aceste două categorii, în funcție de proteinele care îl transportă.

Este bun colesterolul ce ajunge în ficat, unde este metabolizat, și rău cel care merge la țesuturi și cauzează formarea plăcii de ateriom și îngustarea arterelor.

Din nefericire, nivelul de colesterol mare nu se manifestă prin simptome. Astfel, aflăm de obicei despre această afecțiune târziu, când deja apar bolile de inimă.

Noi vrem să fim alături de tine, să te știm sănătos și, de aceea, ți-am pregătit mai jos câteva sfaturi cu ajutorul cărora să reușești să menții colesterolul în limite normale. Ia atitudine chiar acum!

Află cum să-ți ții colesterolul sub control

1. Redu grăsimile saturate și trans din alimentație

Grăsime saturate (carnea de vită, cea de porc, untul gras, laptele și smântâna de casă) și grăsimile trans (cum ar fi cartofii prăjiți, produsele de patiserie și dulciurile) contribuie la creșterea colesterolului rău. Practic, ar fi indicat să le consumi cât mai puțin (în unele situații chiar deloc) și în niciun caz să le combini.

În schimb, este important să reții că nu absolut toate grăsimile sunt nocive. De exemplu, poți obține grăsimi bune din somon, hering, avocado, măsline și tot felul de nuci. Ține cont doar ca ele să nu depășească 30% din alimentația ta zilnică, deoarece atunci își pierd proprietățile benefice.

2. Consumă multe fibre

Îți recomandăm să începi uneori dimineața cu un mic dejun format din cereale integrale. Acestea sunt bogate în fibre și ajută la reducerea colesterolului ridicat.

Există două feluri de fibre: solubile (care se dizolvă în apă) și insolubile. Ambele sunt utile în lupta pentru un colesterol în limite normale, dar s-a dovedit că fibrele solubile sunt mai eficiente contra colesterolului rău.

3. Stai departe de țigări

Dacă fumezi, ar fi indicat să renunți la acest viciu. Fumatul ajută la reducerea colesterolului, doar că nu așa cum ne-am dori noi. Efectele sale se revăd la scăderea nivelului colesterolului bun.

Țigara este strâns legată de bolile de inimă, diabet și presiunea arterială mare. Odată ce ai renunțat la ea, îmbunătățirile se vor vedea inclusiv și în ceea ce privește sănătatea arterelor. Evident, aceste lucruri sunt valabile și atunci când stai pur și simplu multă vreme în preajma unui om care fumează, devenind fumător pasiv.

4. Fă sport cu regularitate

Ai cam uitat să treci pe la sală? Ei bine, a sosit momentul să regăsești drumul și să îl faci cu conștiinciozitate de mai multe ori pe săptămână. Sau cel puțin să te plimbi pe jos sau cu bicicleta, să înoți sau să faci vreun sport.

Antrenamentele fizice reduc semnificativ riscul dezvoltării bolilor de inimă, respectiv țin colesterolul în limitele optime. Desigur, nu trebuie să exagerezi cu tot felul de exerciții lungi si foarte obositoare, fiindcă epuizarea nu este deloc sănătoasă.

5. Limitează alcoolul

Un pahar de vin băut seara este o adevărată binecuvântare pentru sânge. Cu toate acestea, trebuie să înfrânăm pofta și nu să golim singuri întreaga sticlă.

Iar dacă ne luăm cu precizie după ceea ce spun specialiștii, bărbații au voie, totuși, să consume două pahare de vin pe zi, în timp ce femeile sunt îndrumate să se oprească numai la unul.

6. Nu uita să-ți faci periodic analizele

Începând cu vârsta de 20 de ani, fiecare dintre noi ar fi bine să își facă analizele cu privire la colesterol din 5 în 5 ani. Așa se pot vedea potențialele schimbări și lua măsuri din timp.

Dacă se constată cumva colesterolul crescut alarmant, atunci automat se vor face analize mult mai des, mai amănunțite, și se va ajunge eventual la tratament medicamentos.

7. Menține-ți greutatea în parametrii optimi

Greutatea este de multe ori o cauză a creșterii colesterolului rău și scăderii celui bun. Prin urmare, nu ezita să dai jos din grăsimea în exces, mai ales dacă ea se află în jurul burții.

Încearcă să pierzi doar câteva kilograme și vei observa imediat diferența: te vei simți mai bine, te vei mișca mai ușor și vei avea mai multă energie.

Noi îți stăm la dispoziție cu programele Slăbește Sănătos, Low Carb Keto și Intermittent Fasting. Dă-i o șansă celui care crezi că ți se potrivește și rezultatele te vor impresiona!

Indiferent de ce vârstă ai, este timpul să începi să asculți semnalele pe care ți le dă corpul, să te îngrijești de el și să respecți astfel lucrurile citite în acest articol. Nu uita că este mai bine să previi decât să tratezi!

Iar dacă vrei să scapi de grija calcului grăsimilor din farfurie la fiecare masă, comandă unul dintre programele noastre. Ele cuprind mâncare stabilită de nutriționiști și gătită de profesioniști, pentru întreaga zi (de luni și până vineri)!

19/04/2021